סל הקניות ריק

אמני אוריגאמי מרחבי העולם

 
 
אקירה יושיזאווה-סנסיי (1911-2005)
מאת: האמן פול ג´קסון תרגום: בועז שובל
חייו ועבודתו של אקירה יושיזאווה-סנסיי הם ללא מתחרים בפסגת ההישגים באוריגאמי.
בשנות ה-30 של המאה הקודמת, יושיזאווה החל ליצור דגמים מקוריים, לאחר שהבין שקיפול חוזר ללא הפסקה של דגמים מסורתיים שכל ילד יפני מכיר הינו רק קצה הקרחון של אמנות יצירתית. כמעט לבדו, הוא המציא מחדש את האוריגאמי כאמנות יצירתית, פיתח שיטה בינלאומית לרישום הוראות אוריגאמי, פיתח את השימוש במים להרטבת הנייר והשגת אפקטים פיסוליים ורכים בדגם והפחת חיים והבעה באמנות.
בחייו, אומרים כי יצר 50000 דגמים ייחודיים, אך לא מכר אפילו אחד מהם. בשנת 1983 קיבל את אות השמש העולה מאת הקיסר היפני.
בשנת 1992, יושיזאווה-סנסיי שלח לפול ג׳קסון קופסה קטנה של פרפרי אוריגאמי לצילום לספר שכתב. אוסף קטן זה של דגמים מהווה מקצת מהדגמים הספורים של יושיזאווה שאינם חלק מהאוסף הכמעט-מלא שנמצא ברשות אלמנתו. הם מעולם לא הוצגו יחדיו.
  
 פרפרים
הפרפרים מראים כי יושיזאווה-סנסיי עבר בטבעיות מדגמים פשוטים לגמרי, לדגמים מסובכים ביותר. הוא יוצר עבודות שגם ילד צעיר יכול להכין, ועבודות שגם המקפל המיומן ביותר יתקשה בהכנתן. הוא גם בוחר בקפידה את הנייר לכל דגם, להתאמה מדויקת.
כסדרה, הפרפרים מדגימים את עבודת האוריגאמי של יושיזאווה. הם מראים את המגוון הרחב של הטכניקות ויכולת ההבעה שלו, ומייצגים את המחויבות שלו לפיתוח אמנות זו.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
                                                      1956-2010 Eric Joisel
 
 
האמן והמאסטר אריק שוואזל ז"ל   (1956-2008)       
מאת : מירי גולן
כשאריק היה מקפל האצבעות שלו היו רוקדות בלט.  היצירות שלו אינן נתפסות או מובנות,  הן יצירות אלגנטיות עם אישיות.  הקיפולים מורכבים שקשה לתפוס איך אפשר ליצור אותם.
וזאת גם הסיבה שאריק לא כתב ספרים.
אריק החל כאמן קרמיקה ובשל כך היצירות שלו נוצרו מתוך החומר ולא בדרך של שלבים והוראות.
אריק כתב הוראות לחלק מהדגמים שלו כמו העכבר הנפוץ אך לרוב דגמיו אין הוראות.
חוש ההומור של אריק היה בולט באישיותו כשנתבקש ליצור מסכה בקיפול רטוב אריק הניח נייר על פניו ושפך מים זו היתה דרכו להפוך את ההתיחסות לטכניקות כשוליות.
אריק היה אורח בכנס של המרכז לאוריגאמי בשנת 2008 בשנה בה המרכז הישראלי לאוריגאמי ארח את הפסטיבל: ´ אוריגאמי מרחבי העולם לירושלים´ האישיות של אריק והצניעות שבו בלטו בעת ביקורו.
באוקטובר 2010 אריק נפטר ממחלת הסרטן, אריק היה גם חבר קרוב ולכן השתתפתי בלוייה של אריק  שהתקיימה בפריז. היה יום גשום אך בזמן הלוויה הגשם הפסיק וכשהלוויה הסתיימה הגשם שוב החל לרדת.  ואני חשבתי שזהו אריק, שדאג שלא ירד עלינו גשם שחלילה לא נרטב.
מקוטו יאמאגוצ´י סאן יו"ר ארגון Joas ביפן הוציא לאור ספר על אריק על דגמיו ועבודתו
 
 
 


המרכז הישראלי לאומנות האוריגאמי | שדרות ירושלים 12 רמת גן | משרד 03-7513483 | פקס 03-7515780 | origami@netvision.net.il | חנות האוריגאמי
בניית אתרים www.Blacknet.co.il