אוריגאמי ואומנות
סדנאות וכנסים
אוריגאמטריה בחינוך
לקפל
לקרוא
חנות האוריגאמי
לתכנית אוריגאמטריה הכוללת מערכי שיעור מערכי שיעור שניתנו למשתלמים 2015-16 1. זיהוי וחקר סימטריה שיקופית (לב) כיתות א´ - ו´ (ניתן לשנות את השאלות בהתאם לרמת הכיתה) 2 זיהוי וחקר מצולעים (פנגוין) כיתות א´ - ו´ (ניתן לשנות את השאלות בהתאם לרמת הכיתה) 3. זיהוי וחקר מצולעים ( מפלצת אצבע) כיתות א´ - ו´ (ניתן לשנות את השאלות בהתאם לרמת הכיתה) כיתות א´ - ו´ (ניתן לשנות את השאלות בהתאם לרמת הכיתה) 5.זיהוי וחקר מרובעים (קופסה לסוכריות) כיתות א´ - ו´ (ניתן לשנות את השאלות בהתאם לרמת הכיתה) 6. זיהוי וחקר קדקודים סמוכים ושאינם סמוכים במצולעים.(מעטפה) כיתות ד´ - ו´ (ניתן לשנות את השאלות בהתאם לרמת הכיתה) 7. זיהוי וחקר אלכסונים במצולעים.(פרח ) כיתות ד´ - ו´ (ניתן לשנות את השאלות בהתאם לרמת הכיתה) 8. הקניית מושג הזווית (עכבר ועיגול ) 9. לכיתות א ב ניתן להכנס לאקדמיה ברשת למפגש עם הילדים בגן ומפגש הורה וילד במפגשים אלו לימדתי שני דגמים חדשים בנושא המשולש לכניסה לאקדמיה ברשת עבור כיתות א ב 10. בתאריך: 31.3.2016 במסגרת אקדמיה ברשת של משרד החינוך יתקיימו שיעורים מכוונים אני וג´וני נהיה זמנים בפייסבוק ויהיה ניתן להעלות תמונות באינסטגרם(חשוב לא לצלם את הפנים של הילדים) מומלץ להכין לפעילות שני ניירות אוריגאמי לכל תלמיד הדגמים שאלמד חדשים ולא לימדתי אותם במסגרת ההשתלמות (פיתחתי אותם במיוחד לאקדמיה ברשת) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() מתודות להוראת תכנית אוריגאמטריה 1. בסיום הוראת הקיפול נבקש מהתלמידים שסיימו לקפל להניח את הנייר על השולחן. 2. לאחר כל שלב קיפול לעבור בין התלמידים ולתת חיזוקים חיוביים. מומלץ לומר לתלמיד "אני מניח\ה את הנייר על השולחן אבל אינך חייב לקפל".
במרבית המקרים התלמיד יתחיל לקפל. כשהוא יחווה חוויה חיובית, חשוב גם לשתף אותו בדיון על הגיאומטריה. 5. חלוקת הנייר : מומלץ ליצור את מניפת הדפים, ולתת לתלמידים לבחור את הצבע על פי בחירתם. ![]() במידה ואין מספיק זמן נהפוך את המניפה לצד הלבן ונבקש מהילדים לקחת נייר בדומה להגרלה, מה שיוצא יוצא. 6. הדגמה : מומלץ להתאמן בבית מול המראה ומול בני המשפחה. חשוב להחזיק ולהדגים בצורה ברורה. להחזיק את הנייר כמו התלמידים, הם אינם יודעים ולא צריכים לדעת את היפוך הקיפול. 7. הוראות ברורות וקצרות: מעבר בין התלמידים ולאחר כל הוראה, לתת חיזוקים חיוביים. סוגוי- מדהים נהדר ביפנית. מומטאז´- מצוין בערבית. 9.משפטים שמומלץ לוותר עליהם ´לא ככה, לא נכון, תדייק , לא טוב´ … משפטים שנאמר במקום: ´ יפה מאוד, תפתח את המשולש ותקפלו´.... הדגמה רק עם הנייר שלכם! תיקון ושיפור יוצר חוסר בטחון ותחושה שהתלמיד אינו מספיק טוב. עלינו להראות לו שהוא יכול לבד ושהעבודה שלו טובה, גישה זו יוצרת מוטיבציה בקרב הילד. להצלחה יש טעם של עוד... חשוב להיפרד לנצח מהנטייה מהרפלקס לגעת או לתקן! ![]() ![]() חשוב להיפרד לנצח מהנטייה מהרפלקס לגעת או לתקן! נדגים אך ורק כמו בתמונה המסומנת כ- ג´ ![]() 11. .דיוק: ככול שנקפיד ונלחץ אתהתלמיד לדייק כך נפגע ביכולתו למצות את היכולת שלו לדייק. ![]() ![]() ![]() 12. .שפת ההוראות: חשוב להשתמש במונחים בגיאומטריה כשפת הוראות. בתהליך הקיפול ננחה בשפה המתארת את המצולעים דבר המסייע רבות בלימוד ובהכרת מושגים בסיסיים בגיאומטריה. נתאר: "צלע במקום קו (במידה ומדברים על הצלע) ´קדקוד´ במקום פינה, דלתון במקום עפיפון, גם אם התלמידים אינם מבינים מהו דלתון, חשוב לקרוא לו בשמו. ![]() 14.הלמידה מתבצעת על ידי הפעלת מספר יכולות: תחושתי, "חזותי", "מילולי" ו"שמיעתי." דבר המסייע לילדים לזכור את המושגים שלמדו בפעילות. ![]() נושא השיעור : זיהוי וחקר סימטריה שיקופית כיתות א´ - ו´ (ניתן לשנות את השאלות בהתאם לרמת הכיתה) מתוך חוברת אוריגאמטריה כיתות א´ - ו´ (ניתן לשנות את השאלות בהתאם לרמת הכיתה) נושא השיעור : זיהוי וחקר מרובעים
כיתות א´ - ו´ (ניתן לשנות את השאלות בהתאם לרמת הכיתה) נושא השיעור : זיהוי וחקר קדקודים סמוכים ושאינם סמוכים במצולעים. כיתות ד´ - ו´ (ניתן לשנות את השאלות בהתאם לרמת הכיתה) נושא השיעור : זיהוי וחקר אלכסונים במצולעים.
כיתות ד´ - ו´ (ניתן לשנות את השאלות בהתאם לרמת הכיתה) סוג הפעילות: פירוק והרכבה - בהתאם לנושא הנלמד ![]() |